25.11.10

Aku celaru.

Aku cuba tulis entri ini dalam bahasa ibunda, aku gagal.
I tried to write in English; again, another failure.

Aku rasa macam segala perkara yang aku cuba nak buat terus terlerai seperti beg plastik bio-degradable Jusco yang telah ditinggalkan sekian lamanya.
And by that, I mean everything: studies, assignment, relationships, religion.

Kalaulah mampu, ingin saja aku campakkan segala-galanya dalam sebuah(?) unggun api yang marak, dan biarkan semuanya menjadi debu.
At least, I could make s'mores out of the fire. Something beneficial and never disappointing: food.

Kadang-kadang, aku terfikir, 'Kenapalah kau bazir masa kau mencuba? Kau tahu kau akan gagal,
so why bother trying? In the end, you're just going to be a major disappointment. No one would even look at you then,'

Dunia ni kejam tau: dia kata, tiada yang mustahil. Dan makhluk dunia pun nak buktikan kepada kau kebenaran frasa tersebut,
so, the Prophet triggered the biggest revelation in Islamic history, Issac Newton became popular with gravity and Susan Boyle sang one of the most magical rendition of 'I Dreamed a Dream'.

Aku tak kata dunia sedang cuba untuk membohongi aku supaya dia dapat menyesatkan aku dalam halusinasi indah walaupun palsu. Tapi aku benci,
I'm trying to be myself and someone else at the same time. I figured that is what I need to do, in order to survive a cruel world filled with clones of perfection.

Seolah-olah kau pakaikan seluar mandi Speedo pada seorang lelaki obes,
doable, yet awkward.

Dah, dah. Aku dah mula merepek yang bukan-bukan.
I need to die and resurrect myself from hell (not saying that I will).